Motorcycle Forum banner

Honda SH 150, op het punt om het nieuw te kopen, meningen zijn welkom

Tags
sh 150
6.6K views 21 replies 7 participants last post by  ExTex  
#1 ·
Ik rijd sinds 2004 op een Hornet 900, de laatste tijd doe ik alleen nog maar tochtjes van 100 kilometer en kleine ritjes in de stad, altijd met een snelheid van minder dan 100 kilometer.

Dus ik bedacht me dat ik beter af zou zijn met een kleinere scooter in plaats van de krachtige motor die ik heb, om geld te besparen op onderhoud, brandstof en belastingen, en misschien zou ik zelfs comfortabeler zijn.

Wat denk je dat het zal zijn van Hornet naar SH? Zou ik teleurgesteld zijn? Alle meningen zijn welkom.

#3 ·
We houden van de Suzuki Bergman 200. Hij heeft voldoende vermogen, antiblokkeerremmen en veel opbergruimte onder de zitting. Goed voor in de stad, maar niet zeker over ritten van 100 km.
De limiet voor de laagste belasting in mijn land is 300cc, dus ik zou de Suzuki Burgman 200 kunnen krijgen en nog steeds dezelfde belasting betalen en misschien wat meer vermogen hebben. Het probleem is dat de Suzuki Burgman kleinere wielen heeft dan SH, en ik ben bang voor zijn gedrag bij het remmen

#6 ·
De Honda zal langzamer zijn, maar praktischer. Of dat teleurstellend is, is aan jou en ik ken je niet sinds we elkaar net ontmoet hebben, dus het is moeilijk voor mij om een mening te geven over wat je nodig hebt of leuk vindt. Als je een scooter wilt met grotere wielen en meer pit, maakt Piaggio dan geen Beverly 300 met dezelfde wielen als de SH150? Er is ook de Yamaha Xmax 300, hoewel ik denk dat de wielen iets kleiner zijn.

#8 ·
De Honda zal langzamer zijn, maar praktischer. Of dat teleurstellend is, is aan jou en ik ken je niet sinds we elkaar net ontmoet hebben, dus het is moeilijk voor mij om een mening te geven over wat je nodig hebt of leuk vindt. Als je een scooter wilt met grotere wielen en meer pit, maakt Piaggio dan geen Beverly 300 met dezelfde wielen als de SH150? Er is ook de Yamaha Xmax 300, hoewel ik denk dat de wielen iets kleiner zijn.
Ik vertrouw Piaggio niet met 5,5k euro en Yamaha Xmax 300 is 11,5k euro, veel te duur, en ik vertrouw Yamaha ook niet.

SH is 4,1k euro en met mijn motor in ruil is het 3,2k en het is Honda, na 20 jaar op straat met mijn Hornet 900 vertrouw ik alleen Honda

Ik heb een proefrit geregeld en binnenkort zal ik uit de eerste hand weten of het een haalbare keuze is de SH, ik maak me zorgen over steile hellingen, ik weeg 110 kilogram en ik wil misschien een passagier meenemen, als hij dat fatsoenlijk kan dan vind ik het prima

#10 ·
Ik heb hem vandaag meegenomen voor een proefrit, hij is zwak maar ik ben de torque van een 919 cc motor gewend, dus het was te verwachten dat ik teleurgesteld zou zijn. Een ander ding is dat ik me onzeker voel om hard op de remmen te trappen, hij heeft ABS maar het activeerde niet tijdens mijn proefrit, ik ben nog niet zo hard gegaan maar de Hornet zonder ABS voelt veiliger en stabieler aan.

Aan de positieve kant heb ik hem meegenomen naar steile hellingen en hij heeft genoeg vermogen om bergop te accelereren met een bestuurder van 110 kilogram. Over het algemeen is het redelijk. Het vertrouwt veel op elektronica en ik heb het gevoel dat die op de lange termijn problemen gaan veroorzaken, maar alle moderne motoren zijn zo. Ik neig ernaar om hem te kopen, ik laat het een paar dagen bezinken

#11 · (Edited)
Ik denk dat de SH150 perfect bij je behoeften zou moeten passen. Ik weet niet of ze hem op jouw markt hebben, maar mijn persoonlijke favoriete runabout-fiets is Honda's Winner X 175. Ik heb deze jarenlang in Zuidoost-Azië gehuurd en er duizenden en duizenden kilometers op gereden en ze zijn zo leuk. Een soort moto & scooter hybride met opties voor kickstart of elektrisch. Hiel & teen shifter. Extreem goede vering & remmen (als je ongeveer 60-70 kg weegt).

• Like
Reactions: gunsmoker
#14 ·
Ik denk dat de SH150 perfect bij je behoeften zou moeten passen. Ik weet niet of ze hem op jouw markt hebben, maar mijn persoonlijke favoriete runabout-fiets is Honda's Winner X 175. Ik heb deze jarenlang in Zuidoost-Azië gehuurd en er duizenden en duizenden kilometers op gereden en ze zijn zo leuk. Een soort moto & scooter hybride met opties voor kickstart of elektrisch. Hiel- en teenshifter. Extreem goede vering & remmen (als je rond de 60-70mg weegt).

View attachment 83241

De belangrijkste reden dat ik de Hornet wil opgeven, is dat mijn knieën in de winter worden blootgesteld aan de koude lucht, wat me een probleem met mijn knieën heeft bezorgd. Ik ben spiermassa rond de knie kwijtgeraakt door de kou. Ik ga om die reden naar de sportschool en doe speciale oefeningen en verbeter heel langzaam. Dus ik moet een motorfiets krijgen die mijn knieën volledig bedekt. Zo kwam ik bij de SH uit, de Winner X 175 lijkt in dat opzicht geen geweldige bescherming te bieden, er is wel wat bescherming maar niet zoals de SH

#13 ·
Als je van Honda houdt, maar meer pit wilt, is er altijd de Forza.
Forza begint hier vanaf 350cc en dat betekent een andere jaarlijkse belasting, de limiet voor de laagste jaarlijkse belasting is 300cc en zoals je misschien wel raadt, ben ik vastbesloten om de laagste belasting te betalen. Bovendien begint Forza vanaf 6.790€, dat is veel. Ik twijfel er niet aan dat het een goede motor is, alleen niet voor mij

#19 ·
Dus, welke scooter heb je gekocht? En wat ben je van plan te doen met de remmen?

Blij dat je een fiets/scooter hebt om op te rijden.
Fijne Kerst
Ik heb de SH 150 gekocht, het is een genot om op te rijden, zeer comfortabel, ik heb vandaag 20 kilometer gereden zonder het te beseffen. Over de remmen, misschien zal ik eraan wennen, ze zijn niet zwak, het is de manier waarop de hele fiets zich gedraagt als ik ze indruk. Ik denk niet dat je er veel aan kunt doen, het is geen Hornet 900

Fijne Kerst voor jou ook!

#18 ·
Image

Normaal gesproken rijd ik op een 1100 cc Honda Shadow.

Deze lente & zomer reed ik op een Harley Sportster 883.

Deze herfst heb ik een 50cc scooter getest voor een paar kilometer op woonstraten achter de dealer. Ik vond de ergonomie goed. Het was erg comfortabel en ik vond het leuk om erop te rijden,

maar op basis van eerdere ervaringen met zeer kleine motoren (50-200cc) weet ik dat het niet geschikt zou zijn voor een persoon van mijn lengte en gewicht die een heuvel opgaat.

Het voelt zeker goed om er gewoon op te springen en te gaan,
en het platte platform om je voeten op te zetten voelt niet zo onveilig als ik dacht in vergelijking met het berijden van een motorfiets en jezelf met je dijen aan het voertuig kunnen vastklemmen.

Image

Kortom: Als ik geen deel uitmaakte van groepen die met andere mensen op grote motorfietsen rijden - als ik alleen zou rijden - denk ik dat ik blij zou zijn met een scooter, zolang de motor voldoende pk's heeft om me een heuvel op te trekken tijdens het accelereren en de topsnelheid van 55 mph te bereiken.

#21 ·
Ik heb tot nu toe 200 kilometer gereden, ik ben nog niet op topsnelheid geweest en ook niet vol gas bergop, pas na 1000 kilometer en de eerste olieverversing zoals ze suggereren... Eén ding dat ik niet leuk vind, is het hele keyless systeem en vooral de knop op de motor die je moet draaien om verschillende functies te activeren, het is onvoorspelbaar, grillig en ik kan er niet aan wennen. Ik ben er zeker van dat het in de toekomst ook problemen gaat veroorzaken.